Loading

Interviu cu Larisa Jitaru, PR Manager Smida Jazz Festival: “Ne-am dori ca atmosfera la festival să rămână la fel, prietenoasă în mod veridic și cumva intimă”

În urmă cu câteva săptămâni, am publicat articolul “Tot ce trebuie să știi despre Smida Jazz Festival 2018”, dar tot nu ni s-a părut suficient.

Parcă ne lipsea ceva. Nu auzeam zumzetul de pe ulițele satului Smida, forfota echipei de organizare, nerăbdarea fanilor de a-i vedea pe artiștii lor preferați  (da, da, mai ales la fanii Portico Quartet ne referim), așa că ne-am gândit la o soluție.

Am invitat-o pe Larisa Jitaru, PR & Communications Manager Smida Jazz Festival, să ne ofere un interviu și să ne ajute să ne apropiem și mai mult de ediția 2018 a festivalului.

Înainte de a-i mulțumi Larisei, vă reamintim că încă mai găsiți bilete, abonamente și locuri în camping. Ar fi fain să vă faceți cadou o expediție de week-end în Parcul Natural Apuseni și o participare la un festival de jazz contemporan cu multe activități conexe pe timp de zi.

Așadar, mulțumim, Larisa, și mult spor ție și echipei voastre!

Să fie o ediție de răsunet!

***

Festivalier: Care sunt impresiile pe care le-ai păstrat după primele două ediții de festival?

Larisa Jitaru: Sunt mai degrabă amintiri și sunt, în principal, vizuale. Am în minte imagini cu artiști plimbându-se descălțați pe iarba de Smida, cu festivalieri schimbând între ei păreri de bine despre festival și, de asemenea, cu persoane vorbind despre Smida Jazz cât așteptau la semafor (în oraș).

Festivalier: Ce ți-ai dori să fie diferit anul acesta? Dar la fel?

Larisa Jitaru: Diferită, în sensul de și mai bună, ne-am dori să fie organizarea. Și nu doar ne-am dori, ci muncim de zor și cu spor pentru a o îmbunătăți față de anul trecut (de la ceea ce ține de camping și parcare, la aspectele legate de amenajare și signalistică). La fel ne-am dori să rămână atmosfera, prietenoasă în mod veridic și cumva intimă.

Festivalier: Ce ar trebui să știe despre cazare și transport un festivalier care vine pentru prima dată la Smida?

Larisa Jitaru: Un festivalier care vine pentru prima oară la Smida Jazz (și bine face) ar trebui să știe faptul că punem la dispoziție mijloace de transport în comun (dinspre Cluj-Napoca spre Smida și înapoi – dacă o să vrea să se mai întoarcă de la Smida☺). Și că din Cluj-Napoca se face aproximativ o oră și jumătate cu mașina, traseul fiind Huedin, Călata, Răchițele, Doda Pilii și, destinația finală, Smida.

Despre cazare ar trebui să știe că, din păcate, cum nu sunt multe locuri disponibile în unitățile de cazare din zonă, acestea sunt deja rezervate, dar că al nostru camping este primitor (dușuri cu apă caldă, toalete, lavoare, pază, curent electric).

Festivalier: În trecut, în afara concertelor și a atmosferei de la fața locului, a mai fost un punct forte al festivalului: food court-ul și toată autenticitatea de acolo. Cum va fi anul acesta?

Larisa Jitaru: Food court-ul este, cu siguranță, o zonă de explorat (mai ales gustativ☺). Ne vor hrăni vendori care au fost la edițiile precedente, dar și unii care vin pentru prima oară. Fiecare va avea un meniu divers, cu feluri de mâncare și vegetariene, și vor fi și produse autentice, oarecum tradiționale, precum cele gătite la ceaun sau plăcinte.

Festivalier: Câți oameni așteptati sau, altfel spus, câte corturi încap în sat?

Larisa Jitaru: Recomandăm să nu se campeze altundeva decât în camping-ul amenajat de noi, întrucât satul este situat în Parcul Natural Apuseni, pe suprafața căruia este interzis campatul. În schimb, în camping este loc pentru aproximativ 1.500 de persoane. La festival, pe parcursul tuturor zilelor, așteptăm în jur de 10.000 de persoane.

Festivalier: Suntem foarte curioși să aflăm cum v-a venit ideea să îmbinați jazz-ul cu sportul la Smida. Câți alergători s-au înscris până acum la START Smida 2018 și ce ne poți povesti despre traseu?

Larisa Jitaru: Îmbinarea festivalului cu START Smida este rezultatul propunerii venite din partea organizatorilor maratonului, propunere care se potrivește cu ceea ce încercăm, oricum, să oferim festivalierilor pe parcursul zilei, până la începerea concertelor, iar aici mă refer la activitățile precum plimbările cu caiacul pe Lacul Fântânele sau vizitarea unor peșteri din apropiere. Susținem practicarea sporturilor în aer liber și uite așa ne-am asociat cu START, eveniment la înscrierea căruia este inclusă intrarea la festival în ziua în care acesta are loc, și anume sâmbătă.

Festivalier: Ce alte activități pe timp de zi aveți plănuite pentru festivalieri?

Larisa Jitaru: În afară de cele menționate deja, vor mai fi tot felul de ateliere (de improvizație muzicală pentru adulți și pentru copii, de pictură pe lemn și ceramică), lecturi publice și dialoguri cu autorii Ana Maria Sandu și Augustin Cupșa, jam sessions-uri (The Drift Sessions cu Cercul Întreg), tururi ghidate și altele.

Festivalier: Să vorbim puțin și despre partea logistică, cum faceți să aduceți scena, trupele, alimentele și tot ce trebuie în vârf de munte?

Larisa Jitaru: Artiștilor le trimitem o poză cu locul și e suficient (glumesc, implică mult mai multe decât atât, dar conceptul și locul de desfășurare a festivalului sunt elementele care îi fac să spună da). Cât despre toate celelalte, sunt unele lucruri pe care le construim/amenajăm de la zero (Info Point, baruri, parcare, camping), iar pe restul le urcăm la 1.100 de metri altitudine contractându-le din timp.

Festivalier: Care sunt cele mai așteptate momente de anul acesta din perspectiva voastră, ca echipă de organizare?

Larisa Jitaru: Așteptăm cu nerăbdare concertele, în primul rând. Fiecare și-a propus să se bucure de măcar o piesă a fiecărui artist, iar unii de câte două chiar: eu – Sons of Kemet, Răzvan – Spirit Cave, Ioana – Portico Quartet, Ingrid – Barabas Lorinc Quartet și toți abia așteptăm să fim surprinși de tinerii de la Immortal Onion. Și mai așteptăm reacțiile festivalierilor, dar mai ales feedback-ul lor, la care chiar ținem; de exemplu, ni s-a transmis anul trecut că unii participanți, familii cu copii, și-ar dori să înceapă mai devreme concertele, tocmai pentru a se bucura de ele împreună cu cei mici, așa că anul acesta nu vor mai începe la 20:00, ca anul trecut, ci la 19:00.

Festivalier: La Gărâna plouă, la Electric Castle plouă, la NeverSea plouă, oare plouă și la Smida?

Larisa Jitaru: Plouă…cu raze de soare☺ Dacă va ploua, suntem acoperiți (la propriu și la figurat), dar vremea ni se arată (de către unele surse) predominant însorită.

***

INFO

Smida Jazz Festival este organizat de Asociația Transylvanian Cultural Development, care își propune să susțină jazzul de avangardă, atât românesc, cât și străin, încercând o simbioză, o sinteză a mai multor genuri și stiluri de muzică.

Mai multe detalii despre program și nu numai găsiți pe pagina de Facebook și pe site.

Credit foto: Smida Jazz Fest.

Leave a Reply

X